Σάββατο, Δεκεμβρίου 03, 2016

Γιατί τα παράτησε ο Rosberg;



Βλέποντας χτες βράδυ την τελετή βράβευσης των πρωταθλητών της FIA, στη Βιέννη δύσκολα μπορείς να ψυχανεμιστείς γιατί ο Νίκο έθεσε εαυτόν εκτός για τη συνέχεια…

του Τάκη Πουρναράκη

Ο Ρόσμπεργκ είναι αξιοθαύμαστος ....
γιατί έχει το ψυχικό σθένος ν’ αποχωρήσει στο απόγειο της καριέρας του, μια μέρα μετά την κατάκτηση του πρωταθλήματος. Η προηγούμενη φορά που συνέβη αυτό ήταν στα τέλη του 1993 όταν αποχώρησε ο Προστ όντας πρωταθλητής καθώς στη Williams έρχονταν ο Σένα.

Ο 31χρονος πατέρας πλέον της μικρής Αλίσα εξηγεί τη διαδρομή στον ψυχικό του κόσμο: «Από τα 6 μου χρόνια αγωνίζομαι, έχω μια διαδρομή 25 χρόνια στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και όνειρό μου ήταν να γίνω παγκόσμιος πρωταθλητής στη F1. Μέσα από σκληρή δουλειά, θυσίες και πόνο κατάφερα να πετύχω το στόχο μου. Ανέβηκα το Γολγοθά μου είμαι στην κορυφή και νιώθω πως όλα ταιριάζουν. Κυρίαρχο συναίσθημα για μένα αυτή τη στιγμή είναι η βαθιά ευγνωμοσύνη μου σε όλους όσοι με στήριξαν για να πετύχω το όνειρό μου. Όταν κέρδισα στη Σουζούκα και πλέον το πρωτάθλημα εξαρτιόταν αποκλειστικά από δικά μου αποτελέσματα τότε άρχισα να νιώθω πραγματικά μεγάλη πίεση. Εκεί γεννήθηκε μέσα μου η ιδέα να ολοκληρώσω την καριέρα μου αν πάρω τον τίτλο. Το πρωί του αγώνα στο Άμπου Ντάμπι ήξερα πως θα μπορούσε να είναι ο τελευταίος αγώνας της ζωής μου και αυτό ξεκαθάρισε τις σκέψεις μου πριν την εκκίνηση. Ήθελα ν’ απολαύσω κάθε στιγμή της εμπειρίας ξέροντας ότι ίσως ήταν η τελευταία φορά. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ήταν οι πιο τεταμένοι 55 γύροι της ζωής μου. Έλαβα την οριστική απόφαση τη Δευτέρα το βράδυ. Είχε κατασταλάξει μέσα μου και οι πρώτοι που το έμαθαν ήταν η σύζυγός μου Βίβιαν και ο μάνατζερ μου. Αμέσως μετά το είπα στον Τότο Βολφ και έστειλα ένα SMS στο Λιούις. Αγωνιζόμαστε από παιδιά μαζί και ήθελα να το μάθει από μένα».


Ο Νίκο Ρόσμπεργκ με τη σύζυγό του Βίβιαν χτες βράδυ στο γκαλά της FIA στη Βιέννη όπου βραβεύτηκαν οι πρωταθλητές.

Από την πλευρά του ο Χάμιλτον σημείωσε πως δεν αποτελεί έκπληξη γι’ αυτόν η αποχώρηση του Ρόσμπεργκ: «Είμαι πιθανόν ένας από τους ελάχιστους ανθρώπους που δεν εξεπλάγη απ’ αυτό. Τον ξέρω καλά εδώ και πάρα πολύ καιρό. Είναι η πρώτη φορά που με κερδίζει εδώ και 18 χρόνια από τότε που συναγωνιζόμασταν στα καρτ μέχρι σήμερα. Οπότε δε μου κάνει εντύπωση που αποφάσισε να σταματήσει. Έχει οικογένεια πλέον, παιδιά και η F1 απορροφά πολύ από το χρόνου σου. Ξεκινήσαμε μαζί στα 13 μας χρόνια και πάντα συζητούσαμε για το αν θα γίνουμε πρωταθλητές. Όταν πήγα στη Mercedes ο Νίκο ήταν ήδη εκεί, επίσης ήταν ένα σενάριο που συζητούσαμε από μικροί. Θα είναι περίεργα για μένα και λυπάμαι πολύ που δεν θα τον έχω δίπλα μου στην ομάδα του χρόνου. Θα λείψει από το άθλημα, του εύχομαι ότι καλύτερο».


Ο Νίκο Ρόσμπεργκ με τη σύζυγό του Βίβιαν και το τρόπαιο του πρωταθλητή.

Από την πλευρά της Mercedes, ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Mercedes, Τότο Βολφ τόνισε: «Για την ομάδα είναι μια αναπάντεχη κατάσταση αλλά και συναρπαστική. Αλλάζουν όλα στους τεχνικούς κανονισμούς τη νέα χρονιά και εμείς έχουμε μια κενή θέση στο ρόστερ των οδηγών. Θα αξιοποιήσουμε το χρόνο μας αξιολογώντας τις επιλογές μας και θα βρούμε το σωστό μονοπάτι για το μέλλον μας. Ο Νίκο κέρδισε το σεβασμό του αθλητικού κόσμου με την επιμονή του, το μαχητικό του πνεύμα και την αντίστασή του υπό πίεση. Από το 2010 έφερε θετική ενέργεια στην ομάδα και αυτό μας βοήθησε ν’ μεγαλώσουμε προς τη σωστή κατεύθυνση. Πήρε μια μεγάλη απόφαση που δοκιμάζει το σθένος του. Φεύγει στην κορυφή της καριέρας του, ως παγκόσμιος πρωταθλητής, έχοντας εκπληρώσει το παιδικό του όνειρο. Η καθαρότητα της κρίσης του δε μου άφησε περιθώριο να μην αποδεχτώ αμέσως την απόφασή του όταν μου το είπε. Κάποιοι πιστεύουν πως ο δρόμος του Νίκο μέχρι τον τίτλο ήταν εύκολος, λόγω του πατέρα του εγώ πιστεύω ότι είχε ν’ αντιμετωπίσει μια μεγαλύτερη πρόκληση καθώς όλοι περίμεναν απ’ αυτόν να τα καταφέρει».


Διακρίνονται από αριστερά: Λιούις Χάμιλτον, Νίκο Ρόσμπεργκ και Ντάνιελ Ρικιάρντο οι τρεις πρώτοι στη φετινή βαθμολογία του πρωταθλήματος της F1.

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ είχε υπογράψει νέο διετές συμβόλαιο με τη Mercedes τον Ιούλιο μέχρι και το τέλος του 2018. Ο ίδιος λέει πως δε θα μπορούσε να λειτουργήσει ξανά υπό τέτοια πίεση όπως φέτος: «Πίεζα σα τρελός προς όλες τις κατευθύνσεις όλους όσοι εμπλέκονταν, την οικογένειά μου, έκανα πολλές θυσίες. Η γυναίκα μου για παράδειγμα κάθε φορά που ήμουν σπίτι, κατανοούσε πως έπρεπε να ξεκουραστώ και δε με ξύπνησε ποτέ το βράδυ για τη μικρή μας κόρη. Με βοηθούσε πάντα να είμαι όσο πιο άνετα γίνεται και αυτό δείχνει το επίπεδο προσήλωσης που απαιτείται. Εκπλήρωσα το παιδικό μου όνειρο και δεν θέλω να προσπαθήσω ξανά τόσο πολύ στη ζωή μου. Δε με ενδιαφέρει να είμαι πιο χαλαρός και να είμαι στην 4 θέση ή πιο πίσω. Είμαι μαχητής και θέλω να κερδίζω. Δε με ενδιαφέρει να ξαναπάρω τον τίτλο και δε θέλω να μπω ξανά στην ίδια διαδικασία. Οπότε αποφάσισε να ακολουθήσω την καρδιά μου που μου λέει να σταματήσω και ν’ ασχοληθώ μ’ άλλα πράγματα».

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ είναι γόνος από την πλευρά της μητέρας του, μιας εκ των πλουσιότερων οικογενειών στην Ευρώπη. Δεν έχει λοιπόν την ανάγκη να παραμείνει στη F1 για οικονομικούς λόγους, μια παράμετρος που πιθανόν βαρύνει τις επιλογές άλλων οδηγών όπως οι Χάμιλτον, Αλόνσο, Φέτελ, Ράικονεν που προέρχονται από αστικές οικογένειες.



Η τελετή της απονομής, όλοι οι πρωταθλητές σ’ ένα κλικ…

Χτες βράδυ πάντως στο υπέρλαμπρο γκαλά της FIA στη Βιέννη, όπου βραβεύτηκαν όλοι οι πρωταθλητές , ο Ρόσμπεργκ ήταν όλο χαμόγελα. Έχοντας στο πλευρό του τη σύζυγό του Βίβιαν πήρε το τρόπαιο του πρωταθλητή και αποχώρησε έχοντας πιθανόν στο μυαλό του την επόμενη μέρα. Μια μέρα που αποκλείεται να τον φέρει ξανά στη F1: «Όχι αυτό είναι το τέλος της δικής μου ιστορίας, γύρισα σελίδα δε θα με ξαναδείτε εδώ».


Λίγο πριν την απονομή ανέβασε και ένα βίντεο απευθυνόμενος στους οπαδούς του και μιλώντας για την απόφασή του να αποχωρήσει:






«Γειά σας, βρίσκομαι στη Βιέννη μεγάλη μέρα καθώς θα παραλάβω το τρόπαιο του πρωταθλητή, όμως συμβαίνει και κάτι άλλο, ήταν μια φανταστική χρονιά για μένα εδώ και 25 χρόνια που αγωνίζομαι στόχος μου ήταν το πρωτάθλημα, το πέτυχα με τη βοήθειά σας, οπότε σας ευχαριστώ πολύ για την βοήθειά σας μου δίνατε ώθηση και κίνητρο. Η φετινή χρονιά ήταν πολύ σκληρή έδωσα ότι είχα και δε θέλω να το κάνω ξανά του χρόνου αυτό. Οπότε αποφάσισα πως ήρθε η στιγμή να σταματήσω εδώ τους αγώνες. Η καρδιά μου λέει να σταματήσω, ζούμε μόνο μια φορά οπότε νιώθω πως είναι σωστό. Σας ευχαριστώ πολύ και πάλι ελπίζω να έχετε ευχάριστες αναμνήσεις από τα τελευταία 3 χρόνια και τις συναρπαστικές στιγμές που ζήσαμε μαζί και ελπίζω να σας ξαναδώ σύντομα».

Ευχόμαστε ολόψυχα στο Νίκο, να βρει νέες προκλήσεις στη ζωή του, αντάξιές του.



Όλα τα οχήματα των πρωταθλητών έξω από την αίθουσα του γκαλά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου